ÎN 2019, CONSILIUL JUDEŢEAN PRAHOVA CONTINUĂ INVESTIŢIILE MAJORE ÎN SPITALE ŞI ÎN INFRASTRUCTURA RUTIERĂ

Scris de: Glasul Ploiestean


Anul trecut, prin investiții substanțiale, Consiliul Județean Prahova a reușit să modernizeze mai mult de jumătate dintre secțiile Spitalului Județean de Urgență Ploiești, fiind făcute cele mai mari schimbări de la înființarea celei mai importante unități medicale a județului Prahova. Lucrurile nu se vor opri aici, pentru că președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader, este decis să continue lucrările de reabilitare și de modernizare ale celui mai solicitat spital prahovean, pentru ca pacienții să aibă parte de condiții decente de internare, atunci când au nevoie de îngrijiri medicale. Tocmai de aceea, investițiile în spitale vor fi și în anul 2019 prioritare, fondurile alocate de la bugetul județului depășindu-le pe cele care au fost aprobate pentru anul trecut.

Astfel, cele două unități medicale aflate în administrarea Consiliului Județean Prahova – Spitalul Județean de Urgență Ploiești și Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Ploiești – vor constitui, alături de continuarea lucrărilor de infrastructură rutieră, cele mai mari provocări pentru anul care abia a început. Președintele CJ Prahova, Bogdan Toader, a acordat un interviu pentru ziarul Prahova, în care prezintă principalele obiective ale administrației județene pentru noul an.

– În anul 2018, Consiliul Judeţean a investit foarte multe fonduri în sistemul de sănătate, cel mai mult în Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploiești. În 2019, care vor fi investiţiile prioritare pe care le are în vedere administraţia judeţeană?
– În acest an, vom continua în aceeași măsură investițiile în Sănătate, pentru că avem mai multe proiecte demarate în anul 2018, care abia în acest an vor fi concretizate și sperăm ca unele dintre acestea să fie și finalizate în 2019. Vorbim despre extinderea, modernizarea și dotarea Unității de Primiri Urgențe, proiect care a fost depus pentru finanțare europeană, dar pentru care cofinanțarea Consiliului Județean Prahova este substanțială, pentru că am dorit să executăm lucrări foarte ample. În total, vorbim despre o investiție de 18,5 milioane de lei inclusiv TVA, din care fondurile nerambursabile obținute prin Programul Operațional Regional reprezintă circa 6,83 milioane de lei, restul – de aproximativ 12 milioane de lei fiind bani asigurați de Consiliul Județean Prahova.

– De ce s-a ajuns la această sumă care reprezintă cofinanţarea pentru acest proiect de modernizare a Unităţii de Primiri Urgenţe?
– Necesitățile Spitalului Județean de Urgență, volumul mare de pacienți din acest spital, de circa 4.000 în fiecare lună, au impus un proiect mai amplu decât suma primită din fonduri europene. Noi trebuie să facem proiectul astfel încât să atingă un nivel corespunzător cerințelor actuale ale sistemului sanitar, tocmai de aceea dorim să realizăm nu numai o reabilitare a UPU, ci și o modernizare, o extindere și dotare. UPU Ploiești este cel mai solicitat UPU din țară, pentru că aici ajung toate cazurile din județ, inclusiv cele provenite din accidentele de pe drumurile naționale, la care se adaugă și cazurile grave venite de la compartimentele de primiri urgențe ale spitalelor din teritoriul județului, cum ar fi acelea de la Câmpina sau de la Sinaia. În prezent, licitația pentru acest proiect este în derulare, pe data de 19 decembrie fiind deschise ofertele.
Pe de altă parte, în afara acestui proiect destinat Unității de Primiri Urgențe, sperăm ca și anul acesta să primim fonduri de la Ministerul Sănătății pentru dotări suplimentare, așa cum s-a întâmplat spre finalul anului trecut, când s-a alocat de la minister suma de 2 milioane de lei.

– În afara proiectelor destinate Spitalului Judeţean de Urgenţă, pe zona de sănătate, mai există și alte obiective?
– Nu putem să neglijăm Maternitatea ploieșteană, este un spital monospecialitate din județul Prahova, iar contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate nu este unul dintre cele mai bune pentru Spitalul de Obstetrică-Ginecologie, din acest punct de vedere. Se primesc fonduri puține pentru fiecare caz rezolvat, de aici intervenind și problemele de finanțare destinate funcționării corespunzătoare. Vom sprijini maternitatea cu fonduri necesare funcționării, dar nu vom neglija dezvoltarea, ceea ce înseamnă – pe lângă proiectul cu fonduri europene pentru eficientizare energetică care va crește confortul pacientelor – și continuarea modernizării spitalului, prin înlocuirea tarketului în toate secțiile, înlocuirea ușilor și alte modificări, ajungându-se la circa patru milioane de lei alocați în acest sens de la bugetul Consiliului Județean, în acest an.

– Pe lângă spitale, prahovenii sunt interesaţi în mare măsură de calitatea infrastructurii rutiere. Care vor fi punctele de atins în acest an?
– După Sănătate, ca și pondere din buget vor fi investițiile în infrastructură. Vobim despre pasajul suprateran de la Buda care va fi demarat anul acesta, pentru că este un proiect deja finanțat de Ministerul Dezvoltării cu 25 de milioane de lei, noi având o cofinanțare de 8 milioane de lei, drumul spre Valea Doftanei va fi demarat, de asemenea. Dar avem și cele două proiecte pe fonduri europene – DJ 720 și DJ 102 K – care vor fi sigur semnate în curând și demarate anul acesta, după finalizarea licitațiilor, exproprierile pentru terenuri fiind în derulare.
Tot pe zona de infrastructură rutieră avem în program continuarea lucrărilor de refacere a covoarelor asfaltice, în trei loturi, în total având circa 900.000 de metri pătrați, circa 25 de milioane de lei din bugetul CJ. Am încercat să includem în acest program drumuri județene din toate zonele județului Prahova și sperăm ca anul acesta să aibă covoare asfaltice refăcute aproximativ 150 de kilometri de drumuri aflate în administrarea Consiliului Județean Prahova, adică aproximativ 14% din totalul rețelei rutiere. Anul acesta vom concretiza și patru sensuri giratorii, pentru fluidizarea traficului rutier și pentru scăderea numărului de accidente care apar în anumite zone ale județului.
Din păcate, anul trecut am avut și multe drumuri calamitate, iar anul acesta va demara execuția lucrărilor de refacere a acestora. Sunt situații care apar din cauza unor aspecte care nu pot fi controlate, însă ele există, așa cum este cazul la Telega, la Slănic, de exemplu.

– Vorbim despre investiţii, domnule președinte, dar și anul trecut s-a încheiat cu mici probleme din punctul de vedere al cheltuirii fondurilor alocate acestui sector. Care sunt cauzele care au condus la această situaţie?
– Multe dintre probleme apar de la faza de proiectare. La început de an, noi prognozăm că un anumit proiect va fi finalizat într-o anumită perioadă de timp. Din păcate, lipsa proiectanților – care este o mare problemă – faptul că unele proiecte vin inadecvate terenului pe care este propus a se realiza investiția, obținerea avizelor deseori durează mai mult decât se preconizează, toate acestea conduc la întârzieri.

– Practic, se alocă niște bani la început de an și nu mai este timpul fizic de cheltuire a acestora până la final?
– Din această cauză rămânem cu excedent, ceea ce constituie o problemă pentru că banii aceștia necheltuiți nu ajung să fie valorificați pentru a veni în sprijinul cetățenilor care așteaptă investițiile în infrastructura rutieră, îndeosebi.

CONTRACT RENEGOCIAT PENTRU DEŞEURI?

– Pe partea de servicii, anul trecut au apărut probleme majore în privinţa colectării deșeurilor în municipiul Ploiești, în mod special. Ce are în vedere Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri – pe care o conduceţi – în cursul acestui an, pentru rezolvarea acestei situaţii?
– Operatorul cu care a fost încheiat contractul se ocupă de 36 de localități, printre care și Ploieștiul. Aș vrea să specific unele lucruri, pentru a fi înțeles. Este corect, calitatea prestării serviciilor lasă de dorit, dar există și niște motive. În primul rând, în momentul încheierii sale, contractul se referea la un număr mai mare al populației în Ploiești, iar prețul care a fost licitat a fost realizat în funcție de un plan tarifar, când salariile erau mult mai mici. Prestarea solicitată în caietul de sarcini făcut de ADI Deșeuri la nivelul anului 2009 a fost făcută pentru trei treceri săptămânal, iar în acest moment numărul de treceri este dublu. De asemenea, Ploieștiul avea obligația, prin contract, să construiască mai multe rampe de colectare, care acum sunt subdimensionate, astfel că acestea sunt insuficiente. Concluzia la care am ajuns, la ADI Deșeuri, este că prețul este foarte mic, plus că volumul deșeurilor generate de populație a crescut foarte mult față de media preconizată la momentul încheierii contractului.

– În momentul actual, trebuie renegociat contractul?
– Este normal acest lucru în condițiile actuale, care impun o renegociere în primul rând a tarifului. Ne dorim un serviciu calitativ, dar trebuie să înțelegem că Primăria Ploiești trebuie să construiască platforme suplimentare, trebuie să modificăm tariful și trebuie încheiate mai multe contracte cu populația. Astfel, se vor demara procedurile împreună cu Primăria Ploiești și cu operatorul, pentru că ne dorim cu toții o colectare mult mai eficientă a deșeurilor în municipiul Ploiești.

Interviu realizat de Violeta Stoica – preluare www.ziarulprahova.ro

Distribuie asta:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Top