Elevii unei clase din cadrul Școlii Generale Prof. Nicolae Simache din Ploiești au fost umiliți de o agenție de turism cu 1 salariat și firma de transport cu 3 salariați, culmea, ambele firme cu același patron.
În cadrul programului „Săptămâna Verde”, elevii unei clase din cadrul Școlii Generale Prof. Nicolae Simache din Ploiești au programat o excursie la Constanța, cu plecarea astăzi, orele 07:00 și întoarcerea tot astăzi, la orele 22:00.
Pentru această excursie fiecare elev a achitat 180 lei, autocarul fiind de 50 de locuri cu tot cu șofer și cu așa-zisul „însoțitor”. Prin urmare, sunt plătite 48 de locuri de unde s-au strâns aproximativ 8600 lei, în condițiile în care alte firme de transport contactate de Glasul Ploieștean au oferit un preț de maxim 5000 lei.
Defecțiuni ale autocarului înainte de plecare
Elevii s-au întâlnit pentru plecare în stația TCE din cartierul Malu Roșu (Piață) și au avut „marea surpriză” de a găsi pe fiecare scaun o sticlă cu apă plată și o napolitană din partea firmei de transport / agenției de turism, dar și surpriza de a nu putea pleca, din cauza unor probleme tehnice ale autocarului.
După mai multe încercări eșuate ale șoferului, într-un final au reușit să plece, dar nu au apucat să ajungă decât până aproape de Negoiești (Brazi), deoarece autocarul nu a mai funcționat.
În urma discuțiilor purtate de patronul agenției de turism cu firma transportatoare, au trimis un alt autocar, iar schimbul s-a efectuat în parcarea de la Parcul Municipal Ploiești Vest.
Agenția de turism și firma de transport au același administrator?
În urma unor simple verificări pe site-ul listafirme.ro – LISTA FIRMELOR DIN ROMÂNIA, am identificat agenția Family Trip aparținând S.C. CRIDA HOLLIDAYS SRL, cu un singur salariat și o cifră de afaceri de 162 934 lei, în anul 2023, iar firma de transport ISAVTRANS TOUR SRL, cu trei salariați și o cifră de afaceri de 591 588 lei, în anul 2023, culmea, persoana de contact de pe oferta agenției de turism fiind chiar patronul firmei de transport, iar numele de familie din dreptul administratorilor celor două firme fiind același.
„N-am mai întâlnit așa dezorganizare de când mă știu. După ce că au plătit cât au plătit, au mai pierdut și două ore din cauza defecțiunii autocarului și chiar sunt îngrijorată de siguranța copilului meu. Să se întoarcă sănătoși și vedem după aceea ce și unde vom face sesizări, pentru că lucrurile nu vor rămâne așa. Vom sesiza inspectoratul școlar, ANPC-ul și unde mai este nevoie, astfel încât alți elevi să nu mai aibă parte de o asemenea experiență.” – a declarat un părinte al unuia dintre elevii participanți la această excursie „eșuată”, pentru Glasul Ploieștean.